Nowości na blogu

Poza słuchaniem, można nas też przeczytać. Zapraszamy na bloga. Przed Państwem ciekawostki biznesowe, szkoleniowe i rozwojowe.

Efektowna i efektywna prezentacja

W wielu życiowych sytuacjach, zarówno zawodowych, jak i prywatnych, występujemy publicznie. Prezentacja projektu w szkole lub na studiach, prezentacja pomysłu lub rozwiązania w pracy. Jedni to uwielbiają, inni nienawidzą. Niezależnie od tego, czasami po prostu trzeba....

czytaj dalej

Manipulacja – broń masowego rażenia XXI wieku

„Właśnie na tym polegała prawdziwa potęga: wykorzystywać innych do własnych celów, a zarazem kazać im wierzyć, że to oni sprawują kontrolę”. - Darth Bane Ten o to cytat zdaje się wyczerpywać definicje manipulacji. Mimo że brzmi niczym hipnoza to działa na podobnej...

czytaj dalej

Pokolenie Y

Na rynku na dobre zagościło nowe pokolenie – pokolenie Y. Potrzeba zrozumienia tej grupy społecznej oraz obcowania z nimi na polu biznesowym jest coraz głośniej artykułowana przez rynek. Specyfika tej generacji wymaga innego podejścia, wręcz rewolucyjnego w stosunku...

czytaj dalej

Rozwój – słodko-gorzka mieszanka?

Przeprowadźmy pewien eksperyment myślowy. Cofnijmy się do czasów niemowlęcych, gdzie naszą główną metodą transportu było raczkowanie. Przebieramy więc łapkami i nogami po naszym świecie i wszędzie możemy sięgnąć. Nie ma zbyt wysokich półek, czy foteli. Ponadto nasze...

czytaj dalej

Nawyk – czym jest i jak go wykorzystać?

Nawyk to zautomatyzowane zachowanie, czynność, która wykształca się przez wielokrotne powtarzanie. Dzięki nawykom możemy wykonywać pewne zadania bez skupiania na nich pełnej uwagi, a więc w sposób w pewnym sensie podświadomy.  Te automatyzmy wykształcają się, aby...

czytaj dalej

Proces sprzedaży

Proces to uporządkowana lista kroków prowadzących z pewnego stanu początkowego do określonego stanu końcowego. W tej prostej definicji kluczowe są dwie cechy. Pierwsza to fakt, że istnieją precyzyjnie zdefiniowane kroki, czyli etapy, przez które trzeba przejść lub...

czytaj dalej

Zarządzanie czasem – narzędzia

Zarządzanie czasem, a precyzyjnie zarządzanie sobą w czasie, to złożona i często trudna dziedzina rozwoju zawodowego, a także osobistego. Z tego powodu istnieje wiele technik i narzędzi mających na celu wspomaganie procesu organizowania swoich zadań na przestrzeni...

czytaj dalej

Motywacja „za pięć dwunasta”

Wyznaczając sobie cele i zadania do wykonania, warto pamiętać o ustaleniu terminu ich realizacji. Jeśli tego nie zrobimy, nasza naturalna skłonność do przekładania pewnych rzeczy i czynności na później sprawi, że będziemy to odwlekać w nieskończoność. Wyznaczenie...

czytaj dalej

Jak radzić sobie w trudnych momentach?

Czasami przychodzą dni, w których po prostu nic się nie udaje. Dni, w których każde podjęte działanie kończy się daleko od celu. Przez taki okres przechodzimy wszyscy, powtarzalnie, „co jakiś czas”. Jak się podnieść z kolan i iść dalej? „Jak się przewrócę, to się...

czytaj dalej

Asertywność nie znaczy mówić NIE

Asertywność to umiejętność mówienia nie. To najpopularniejsza odpowiedź na prośbę o zdefiniowanie tego terminu. Definicji tej jesteśmy uczeni już w szkole podstawowej. Jesteśmy kodowani na to, że bycie asertywnym (co jest zwykle cechą społecznie pożądaną) oznacza...

czytaj dalej